Jdi na obsah Jdi na menu
 


Bilboardy, tv spoty, letáčky ve schránce, barevné slogany v novinách a časopisech... Možná už jsme na to tak zvyklí, že vám na tom už nepřijde nic zvláštního, ale je to opravdu tak běžné a neškodné???

Možná si ani většina z nás neuvědomuje do jaké míry reklamy ovlivňují naše rozhodování, zejména při vyběru zboží, a nakolik nám reklamy vymývají mozek.

Reklamní průmysl je dnes velmi pečlivě propracován, pořádají psychologické průzkumi, aby se nám dostali 'do hlavy', přišli na ty nejšikanější způsoby, jak nás co nejsnáze ovlivnit, ale co je alarmující, že tohle vše se netýká jen nás dospělích - správně 'vycvičení konzumenti' se začínají vychovávat už ve velmi útlem věku. stačí posadit své malé dítě na pohádku nebo večerníček, a už to začíná. Před večerníčkem, po něm, v případě delfí pohádky několikrát mezy tím - reklamní spoty! samoržejmě nebudou to nejspíše reklamy na prací prášky a nejnovější model auta, ale samozřejmě na zboží, které je velmi snadné dětem podsunout - čokoládu, bonbóny, (nezdravě vyhublá) panenka barbie, nebo nejnovější typ autíčka na ovládání. Pak stačí málo - chvíle proseb nebo smutnýh očí na své rodiče při nákupu v obchodě... nebo v tom horším případě trocha pláče, scén, a přiznejme - který z rodičů by tomu na dlouho odolal. A je ruka v rukávě. Možná si ani neuvědomujeme, kolikrát a jak často takto podléháme, at' už z důvodu vyhnout se dětskému pláči, nebo proto, abychom si připadali 'IN', abychom se náhodou nezmenožnili před svími přáteli, rodinou, spoupracovníky jen proto, že nemáme poslední typ mobilního telefonu, nebo značkové oblečení. A tím lidská povrnost jen nahrává do karet značkovým firmám, obchodním řetězcům a podobně...

Když už máme tolik různých zákonů a nařízení, tak proč naši zákonodárci, kteří by měli pracovat v zájmu lidu, nenavrhnou a neschválí omezení reklamy??!

Nežilo by se nám lépe, kdyby reklamní spoty například:
- Byli zakázány v dětských pořadech, nebo v nich byli alespoň omezeny reklami na sladkosti a nezdravou výživu
- Reklama by se nesměla v jednom spotu opakovat - mohla by se zobrazit jen jednou (a ne třeba třikrát jako nyní!)
- Během hodiny by mohl být například jen jeden nebo dva spoty, které by nesměli překročit určený čas - třeba 5 minut
- Reklama by se uváděla více dle zaměření pořadu nebo tiskoviny - aby muži v pořadech o autech nebyli obtěžováni reklamami na dámské vložky a zase ženy při sledování receptů nemuseli poslouchat reklamu na prípravek na pánskou prostatu.
- Celkový reklamní čas se oproti současnému snížil třeba na třetinu nebo čtvrtinu

Účelem omezení reklamního času a reklamy v tiskovinách je, aby se výrobci a prodejci snažili raději snížit cenu výrobku, než vyhazovat statisíce, miliony i vyšší částky za reklamu která jejich uživatele spíše obtěžuje. Aby se opět začali řídit heslem že 'Dobrá věc se chválí sama' a místo do propagace zboží tyto finanční prostředky věnovali do zklalitnění výrobků, nebo rozšiřování služeb a nabídky nebo nejlépe SNÍŽENÍ CENY!!!


Proč bychom my, jako spotřebitelé, měli PLATIT k ceně zboží navíc i PENÍZE, které výrobce nebo prodejce vyhodí za REKLAMY, inzeráty a bilboardy, které nakonec nás, kteří jsme je ještě zaplatili OBTĚŽUJÍ???



ŘEŠENÍ:

Nebuďme k tomu pasivní a ignoranští, i my tvoříme svět, a jsme to právě my SPOTŘEBYTELÉ a NAŠE PENÍZE, kdo si může určovat podmínky na trhu. Nechovejme se jako tupé ovce, co přijmou vše, co jim někdo předloží!

Nekupujme zboží na které je nepřiměřená, agresivní nebo nevhodná reklama! Výběr všeho je dnes na trhu velký, a v každé kategorii zboží lze nalézt dostatek výrobků na které není reklama, nebo v přiměřené míře.

Napište výrobcům a prodejcům dopis nebo email, že odmítáte kupovat jejich výrobky kůli reklamě!!! Nestojí to nic, nebo pár korun, ale ušetřit to může mnoho! Kdyžto udělá polovina lidí, donutí to prodejce ke změně!!!

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář